E-postfaktura till företag

Du som är företagare kan få dina fakturor för de fasta avgifterna och brukningsavgifterna gällan vatten och avlopp som en e-postfaktura.

En e-postfaktura skickas till dig via e-post. Fakturan bifogas som en pdf-fil i e-postmeddelandet. Den kommer att se ut precis som din nuvarande pappersfaktura.

Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?

Du tar kontakt med servicecenter, se kontaktinformation. Du kan också använda formuläret, se relaterad information, för att göra din anmälan. Observera att vi behöver veta:

  • organisationsnummer
  • företagsnamn
  • kundnummer
  • e-postadress dit du vill ha din e-postfaktura
  • kontaktuppgifter till dig

När vi har lagt in dig som mottagare av e-postfaktura, skickar vi alltid en testfaktura, för att kunna säkerställa att e-posten kommer fram.

Vad händer om jag byter e-postadress?

Om du byter e-postadress så måste du anmäla den nya e-postadressen till oss. Det gör du på samma sätt som innan, läs mer under rubriken "Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?".

Hur vet jag att jag har mottagit en e-postfaktura?

Du måste regelbundet kontrollera inkorgen för den e-postadressen du har anmält som mottagare.

Får jag en pappersfaktura?

Nej, när du är anmäld till e-postfaktura kommer du inte längre att få en pappersfaktura gällande vatten och/eller renhållning från oss.

Vilken information innehåller e-postfakturan?

E-postfakturan innehåller precis samma information som din vanliga pappersfaktura.

När får jag min e-postfaktura?

E-postfakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle fått din vanliga pappersfaktura.

Vad händer om jag missar att betala min e-postfaktura?

Om du skulle missa att betala din e-postfaktura så kommer tekniska verksamheten att skicka en påminnelse på papper.

Vart vänder jag mig om jag har frågor angående en e-postfaktura?

Om du har frågor rörande fakturainnehållet, kontaktar du servicecenter, se kontaktinformation.