E-postfaktura till företag
Som företagare kan du få renhållningsfakturor för fasta avgifter och brukningsavgifter avseende sophantering samt vatten och avlopp skickade som en e-postfaktura.
En e-postfaktura skickas till dig via e-post. Fakturan bifogas som en pdf-fil i e-postmeddelandet. Den kommer att se ut precis som din nuvarande pappersfaktura.
Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?
Använda formuläret för att göra din anmälan. Se relaterad information. Eller kontakta servicecenter. Se kontakt.
Observera att vi behöver veta:
- Organisationsnummer
- Företagsnamn
- Kundnummer
- E-postadress dit du vill ha din e-postfaktura
- Dina kontaktuppgifter.
När vi har lagt in dig som mottagare av e-postfaktura, skickar vi alltid en testfaktura, för att kunna säkerställa att e-posten kommer fram.
Vad händer om jag byter e-postadress?
Byter du e-postadress behöver du anmäla den nya e-postadressen till oss. Det gör du på samma sätt som innan, läs mer under rubriken "Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?".
Hur vet jag att jag har mottagit en e-postfaktura?
Du behöver regelbundet kontrollera inkorgen för den e-postadressen du har anmält som mottagare.
Får jag en pappersfaktura?
Nej, när du är anmäld till e-postfaktura kommer du inte längre att få en pappersfaktura gällande vatten och/eller renhållning från oss.
Vilken information innehåller e-postfakturan?
E-postfakturan innehåller samma information som din vanliga pappersfaktura.
När får jag min e-postfaktura?
E-postfakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle fått din vanliga pappersfaktura.
Vad händer om jag missar att betala min e-postfaktura?
Om du skulle missa att betala din e-postfaktura så kommer vi att skicka en påminnelse på papper.
Vart vänder jag mig om jag har frågor angående en e-postfaktura?
Ta kontakt med servicecenter om du har frågor rörande fakturainnehållet. Se kontakt.