E-faktura

En e-faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken och den kommer att se ut precis som din nuvarande pappersfaktura.

Om du vill ha en e-faktura istället för en pappersfaktura, anmäler du dig genom att logga in i din internetbank och söker på vårt bankgironummer, 5139-7974.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Därefter följer du instruktionerna för avanmälan.

Hur vet jag att jag har mottagit en e-faktura?

Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några nya e-fakturor. Vissa banker erbjuder bevakning av nya e-fakturor. Du kan då få sms eller e-post när du har fått en ny e-faktura.

Får jag en pappersfaktura?

Nej, när du är anmäld till e-faktura kommer du inte längre att få en pappersfaktura från oss.

Vilken information innehåller e-fakturan?

Den elektroniska fakturan innehåller precis samma information som din vanliga pappersfaktura.
E-fakturan sparas hos banken i ett antal månader. Du kan även välja att spara e-fakturan direkt på din dator som en pdf-fil.

När betalas e-fakturan?

När du har godkänt eller signerat fakturan i internetbanken, så ser banken till att fakturan är betald till förfallodagen.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

Ja, det går bra. Du kan anmäla dig till autogiro i internetbanken eller genom att kontakta oss. Du kan även välja autobetalning av din e-faktura, ytterligare information om autobetalning får du i internetbanken eller genom att kontakta din banks kundtjänst.

När får jag min e-faktura?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle fått din vanliga pappersfaktura.

Vad händer om jag missar att betala min e-faktura?

Om du skulle missa att betala din e-faktura så kommer vi att skicka en påminnelse på papper.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank så måste du anmäla dig för e-faktura i din nya internetbank. Det gör du själv på samma sätt som innan.

Vart vänder jag mig om jag har frågor angående en e-faktura?

Om du har frågor rörande betalningen, så ska du kontakta din bank. Rör frågorna fakturainnehållet, kontaktar du servicecenter, se kontaktinformation.