2019-02-26
Från 1 mars anmäler du dig i en dator när du besöker kommunhuset.

Digital reception i kommunhuset

Kommunen ska införa ett servicecenter under våren. I samband med detta så flyttar växeln från kommunhuset. Det innebär att receptionen blir digital från den 1 mars.

Under våren kommer kommunens medborgarkontor, växel och tekniska kundtjänst bli en gemensam verksamhet med namnet servicecenter. Servicecenter kommer att hjälpa kommunens invånare när de ringer kommunens växelnummer, mejlar eller besöker kommunen och vill få hjälp på plats.

Servicecenter kommer att finnas på plats vid Strömmentorget, där medborgarkontoret finns idag. Detta innebär att kommunhusets reception inte kommer att bemannas av personal. Detta gäller från den 1 mars.

Om du ska besöka någon i kommunhuset efter 1 mars

Vill du träffa någon som arbetar i kommunhuset kommer du behöva boka en tid för ett möte. När du kommer till kommunhuset kommer du att registrera dig i en mottagningskiosk. Den du ska besöka får ett meddelande i sin mobil om att du registrerat dig och kommer och möter upp dig vid entrén.

Besöker du kommunhuset utan att ha bokat tid finns det en telefon som du kan använda för att ringa servicecenter. Personal från servicecenter hjälper dig att undersöka om det finns någon på plats som kan hjälpa dig med ditt ärende.

Vi återkommer med mer information om införandet av servicecenter.

Har du frågor om digital reception i kommunhuset, kontakta:

Staffan Källström
Tel: 0158-27 5104
staffan.kallstrom@gnesta.se

Har du frågor om kommande servicecenter kontakta:

Kristina Karlsson
Tel: 0158-27 5277
kristina.karlsson@gnesta.se

Senast publicerad 2019-04-04