
Avlopp
Om du bor på landet har du eget avlopp.
Avloppet ska tömmas minst en gång varje år.
Alla avlopp har minst en planerad tömning varje år.
Du kan också ringa när du vill ha tömning.
Vi kommer inom en vecka och tömmer ditt avlopp.
Ring till kommunens servicecenter om du vill veta mer, se kontakt.
Kommunalt avlopp
Du som bor inne i Gnesta, Björnlunda, Stjärnhov
eller Laxne har kommunalt avlopp.
Kommunen tar hand om det som kommer från ditt avlopp.
- Du betalar kommunen för att ta hand om ditt avloppsvatten.
- Du måste fylla i en blankett som säger att du ska betala.
- Du kan också ringa till servicecenter. Vi skickar då hem en blankett till dig.
Ring till servicecenter om du vill veta mer, se kontakt.
