Bygglov
När du ska bygga ett hus måste du ha bygglov.
Du måste skicka in en ansökan på en
blankett för att få ett bygglov.
Du måste också ha bygglov om du ska ändra något på ditt hus.
En ändring på ditt hus kan vara att du ska måla om huset till
en annan färg eller att du ska göra ditt hus större.
Det är politikerna i miljö- och byggnämnden som bestämmer
om du ska få bygglov.
Det är inte säkert att du får ett bygglov även om du vill ha det.
Vill du fråga något om bygglov?
För att få veta mer om bygglov eller om du vill söka bygglov
kan du ringa till kommunens bygglovhandläggare.
Telefonnumret dit är 0158-275 000.
Vill du besöka oss?
Vi som arbetar med bygglov finns på Västra Storgatan 15 i Gnesta.
Hitta mer information
Mer information, men som inte är lättläst, finns på
kommunens webbsida gnesta.se Länk till annan webbplats.
Där kan du också hämta blanketter. Se relaterad info.
