Ny i Sverige
När du är ny i Sverige kan du behöva
hjälp med olika saker.
Vi som jobbar på kommunen kan hjälpa dig.
Du kan bland annat få hjälp med
att lära dig prata och skriva på svenska.
Du kan få hjälp med hur du söker jobb.
Du får också lära dig hur det är att gå i skolan
i Sverige och vilken hjälp du kan få när du blir sjuk.
Vill du fråga något?
Det är viktigt att du får hjälp när du är ny i Sverige.
Om du vill fråga något kan du ringa till
kommunens servicecenter.
Du kan också gå till servicecenter
och prata med en person som jobbar där.
Servicecenter ligger i Gnesta, i samma hus som biblioteket.
