2021-01-11
Bild på ett par händer som håller i en smartmobil

Förändring när du ringer till socialtjänsten

Från och med tisdagen den 12 januari svarar servicecenter de samtal som tidigare gått till socialtjänstens reception. Kommunvägledaren på servicecenter kan koppla dig till en handläggare på socialtjänsten.

För att du som invånare bara ska behöva ett telefonnummer till kommunen införde vi ett servicecenter våren 2019. Som ett led i detta kommer servicecenter ta över de samtal som tidigare gick till receptionen på socialtjänsten. Det telefonnummer som går till socialtjänstens reception kommer därmed fasas ut.

På servicecenter får du prata med en kommunvägledare. Om kommunvägledaren inte kan hjälpa dig med ditt ärende eller svara på din fråga, kopplar hen vidare dig till en handläggare på socialtjänsten.

Du kan fortfarande besöka socialtjänstens självservicedisk på Industrigatan 8 (Tvålen), se relaterad information.

För kontaktuppgifter och telefonnummer till Servicecenter, se relaterad information.