2026-05-08

Gullvivan invigd på Frustunagården

Onsdagen den 6 maj invigdes Gullvivan på Frustunagården – en ny avdelning inom särskilt boende i Gnesta kommun. Invigningen markerar ett viktigt steg i arbetet med att skapa fler platser och möta framtida behov.

Under ceremonin samlades medarbetare och gäster för att uppmärksamma öppnandet av de nya lokalerna. Socialnämndens ordförande Ingrid Jerneborg Glimne klippte bandet och höll ett kort tal.

– Äntligen som vi har väntat och sett fram emot detta, sa Ingrid Jerneborg Glimne i samband med invigningen.

I samband med ceremonin överlämnades även en färgstark tavla med handavtryck. Tavlan symboliserar gemenskap, delaktighet och alla de människor som bor och arbetar på Gullvivan.

Bakom öppnandet av Gullvivan ligger ett omfattande arbete med planering och förberedelser inom verksamheten.

– Det känns väldigt fint att Gullvivan nu är invigd och att verksamheten är på plats. Det är en efterlängtad ny avdelning som nu står klar att bli ett tryggt hem för de som bor här, säger Åsa Hjalmarsson, enhetschef på Frustunagården.