Klagomål och synpunkter
Socialförvaltningen i Gnesta kommun strävar efter hög kvalitet och välkomnar dina synpunkter för att förbättra verksamheten
För oss är det viktigt att veta vad du tycker om våra verksamheter. Vi välkomnar synpunkter, förslag och klagomål för att rätta till fel och brister i vårt arbete.
Så lämnar du synpunkter eller klagomål:
- Kontakta din handläggare: Försök i första hand lösa problemet direkt.
- Gå vidare till ansvarig chef: Om frågan inte löser sig kan du vända dig till enhetschef eller verksamhetschef och därefter förvaltningschef.
- Använd vår e-tjänst: Via e-tjänsten Tyck till och påverka kan du enkelt lämna dina förslag eller klagomål. Dina synpunkter hjälper oss att rätta till brister och fortsätta förbättra våra tjänster.
Sekretess och allmän handling
All personal inom socialförvaltningen har sekretess och får inte dela med sig av information som rör enskilda personer . Detta inkluderar vad som har sagts eller kommit fram under arbetet med en individ.
Brev och e-post som skickas till kommunen blir allmänna handlingar och diarieförs. Personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Se relaterad information. Vid begäran om utlämnande av allmän handling görs alltid en sekretessbedömning, vilket kan leda till att vissa uppgifter sekretessbeläggs.
Synpunkter kan lämnas anonymt, men då får du inte svar på din fråga.