Felanmälan teknisk verksamhet

Vill du göra en felanmälan på till exempel gatubelysning, gator, parker eller göra en anmälan om klotter? Du hittar länken till formuläret under relaterad info. Din felanmälan hamnar hos vår gata/parkavdelning.

Vill du ha återkoppling på din anmälan?

Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret och välj hur du vill ha återkoppling. Välj e-post eller sms för att få ett automatiskt meddelande när ärendet är registerat och även när ärendet är avslutat.

Hantering av personuppgifter

Vi kommer att hantera dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen. De uppgifter du lämnar i formuläret kommer att databehandlas. De personuppgifter du lämnar kommer att registreras. Registreringen görs för att på ett säkert och snabbt sätt kunna hantera dina ärenden. Vill du veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter, se relaterad info

Vilka aktuella ärenden finns det?

I kartan, när du ska göra din felanmälan, se aktuella ärenden i form av trianglar. Tryck på triangeln i kartan för att se vad det är för ärende, då får du upp information om det ärendet. Där kan du välja att följa den felanmälan.

Ladda ner appen för felanmälan

Vi har en app för felanmälan gällande gata/park som du kan ladda ner till din smarta telefon. Du hittar den om du söker på Gnesta kommun i app-butiken. I appen kan du enkelt göra en felanmälan direkt på plats, om du ser något fel på det som den tekniska verksamheten har hand om.

Akuta problem gällande enskilt avlopp eller kommunalt vatten och avlopp

Under kontorstid hänvisar vi dig till vår tekniska kundtjänst 0158 - 275 200.

Vid fel på det enskilda avloppet efter kontorstid ring
FORIA 070 - 655 50 75.

Vid akuta problem gällande det kommunala vattnet eller avloppet efter kontorstid ring SOS Alarm 08 - 454 22 08.

Senast publicerad 2018-11-06