
Felanmälan teknisk verksamhet
Vill du göra en felanmälan på till exempel gatubelysning, gator, parker eller göra en anmälan om klotter? Då ska du använda vår e-tjänst, se relaterad info.
Din felanmälan hamnar hos vår gatuenhet, som också sköter drift av bland annat parker och lekplatser.
I e-tjänsten får du välja vilken centralort det gäller, vad din anmälan avser och vilken typ av fel du vill anmäla. Du har möjlighet att bifoga bilder, samt markera på en karta vart du har upptäckt ett fel.
E-tjänsten kan du spara ner som ett bokmärke eller favorit i webbläsaren på din telefon, så att du lätt kommer åt den igen.
Vill du ha återkoppling på din anmälan?
Då behöver logga in med bank-id i e-tjänsten. Du behöver dock inte vara inloggad för att kunna använda e-tjänsten, men då kan du inte få återkoppling på din anmälan.
Hantering av personuppgifter
Vi kommer att hantera dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen. De uppgifter du lämnar i e-tjänsten kommer att databehandlas. De personuppgifter du lämnar kommer att registreras. Registreringen görs för att på ett säkert och snabbt sätt kunna hantera dina ärenden. Vill du veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter, se relaterad information.
Akuta problem gällande kommunalt vatten och avlopp eller enskilt avlopp
Om du behöver anmäla en driftstörning som rör kommunalt vatten och avlopp gör du så här:
- Helgfri vardag klockan 08.00–17.00 ringer du till servicecenter, 0158-275 000.
- Övrig tid ringer du till SOS Alarm, 08-454 22 08.
Vid fel på det enskilda avloppet efter kontorstid ringer du
FORIA, 070-655 50 75
Information om pågående driftstörningar
På vår sida om driftstörning kan du se information om aktuella driftstörningar för det kommunala vatten- och avloppessystemet i Gnesta kommun. Där kan du också registerera dig för att få sms eller mejl vid driftstörningar som påverkar din fastighet. Besök: gnesta.se/driftstorning